Technika przywoływania dowolnych emocji

08/02/18

Poniższa technika została zaczerpnięta z narzędzi NLP i jest prostą metodą, w której wykorzystuje się „kotwiczenie”. Wymaga ona kilkukrotnego powtórzenia w celu utrwalenia pożądanego efektu.

Krok I

Przed rozpoczęciem ćwiczenia znajdź sobie miejsce gdzie będziesz się czuł dobrze i bezpiecznie. Ważne, żeby było trochę miejsc do zrobienia kroku w przód bez obawy o uderzenie się lub potknięcie. Ćwiczenia nie należy wykonywać kiedy jest się podenerwowanym. W celu uspokojenia przeprowadź technikę oddechową.

Krok II

Wyobraź sobie, że przed sobą widzisz obraz samego siebie uśmiechniętego i radosnego. A teraz zrób krok do przodu i wejdź w ten obraz. Popatrz teraz na całą sytuację będąc częścią tego obrazu. Usłysz, zobacz, poczuj, powąchaj i dotknij wszystkiego, co się wtedy działo. Poczuj radość, która Cię wtedy przepełniała. Połącz to miejsce z uczuciem, które Cię przepełnia.

Krok III

Teraz zrób krok do tyłu i zostaw to uczucie. Pomyśl teraz o geście, które będzie przywoływać to uczucie np. złapanie się za kciuka. Gest powinien być nietypowy i rzadko wykonywany.

Krok IV

Następnie pomyśl jak się czujesz. Jeśli masz jeszcze w sobie odrobinę radości to pomyśl o czymś logicznym np. możesz sobie przypomnieć tabliczkę mnożenia. Kiedy twoje emocje wrócą już do normalnego poziomu, zrób znów krok do przodu – w to miejsce radości – a kiedy uczucie radości zacznie się w tobie pojawiać w twoim ciele zrób ruch, który sobie wybrałeś i wyjdź z tego miejsca. Znów pomyśl sobie o tabliczce mnożenia lub czymś podobnym. 

Krok V

Teraz czas na test: wykonaj swój wybrany gest i sprawdź jakie uczucie Cię wypełnia. Jeśli jest to radość to znaczy, że ćwiczenie się powiodło. Jeśli uczucie się nie pojawia to powtórz całe ćwiczenie. 

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*